Koniec komunikacyjnego chaosu

Rozwój komunikacji rowerowej

Realizacja: Oznakowania przejazdów rowerowych, znakowanie przejść dla pieszych, nowe stojaki rowerowe, likwidowanie barier na drogach i wytyczanie ścieżek rowerowych, to niektóre zmiany w infrastrukturze rowerowej, które zaszły w naszym mieście od 2011 roku. Więcej


Program Wielu elblążan zamiast stania w korkach wybiera transport rowerowy. Niestety stworzona sieć ścieżek nie pokrywa obszaru całego miasta, w wielu przypadkach jazda po nich nie należy do przyjemnych. Jako radny będę dążył do budowy kolejnych ścieżek przyjaznych rowerzystom. Stawiam również na tworzenie parkingów rowerowych (w tym kilka zadaszonych). Problemy elbląskich rowerzystów przedstawiłem w artykule na swoim blogu.


Wprowadzenie "zielonej fali"

Realizacja w toku:Ze względu na przeciągające się remonty głównych ciągów komunikacyjnych (drogi 503 i 504) nie można było dokonać prawidłowej korekty sygnalizacji świetlnej. W 2011 roku proponowałem wdrożenie Inteligentnego Systemu Transportowego (interpelacja)

Program:Odpowiednia synchronizacja sygnalizacji świetlnej doprowadzi do tego, że kierujący pojazdami będą w stanie przejechać przez kilka skrzyżowań bez zatrzymywania się.

Wprowadzenie "liczników czasu"

O moich staraniach w sprawie zamontowania przy skrzyżowaniach wyświetlaczy czasu pisałem na blogu a także profilu na Facebooku. Moje starania nie przyniosły spodziewanego efektu za co przepraszam te osoby, które liczyły na pojawienie się w Elblągu liczników czasu. (interpelacja).


Program W celu usprawnienia płynności przejazdu przez skrzyżowania opowiadam się za zamontowaniem specjalnych „liczników czasu” przy sygnalizatorach świetlnych. Więcej na ten temat znajdą Państwo w moim materiale filmowym.






Elbląski Szybki Tramwaj

Realizacja: 27 listopada 2012 r. uchwalony został „Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Gminy Miasto Elbląg na lata 2013-2020


Program: W celu "odkorkowania" miasta powinien być kładziony większy nacisk na rozwój transportu zbiorowego. W wielu miastach komunikacja tramwajowa należy do najszybszych i najsprawniejszych w mieście. Niestety w Elblągu nie do końca jest tak samo. Najnowsze elbląskie tramwaje 121N tzw. "ogórki" nie są w stanie wykorzystać swoich technicznych możliwości, spowodowane jest to m.in. częstymi postojami na skrzyżowaniach. Jako radny będę zabiegał, aby wprowadzono tzw. "zieloną falę" dla tramwajów poprzez ustalenie pierwszeństwa przejazdu przez skrzyżowania. Dzięki temu zwiększy się płynność jazdy, a także rozwijana prędkość.


Zobacz również: MODRZEWIE - odbudujmy jego klimat

{{facebook-like-button}}